Warsztaty odbędą się równolegle jednego dnia, 22 września w Gdyni, Sopocie i Gdańsku. Szczegóły wkrótce:) Decyduje kolejność zgłoszeń:)

Pozytywne emocje

Prowadzący warsztat: Magda Drobnik i Magdalena Łukasiak, Kreatywna Pedagogika

Miejsce: Gdańsk, ul. Meissnera 9

Magdalena Łukasiak

Nauczycielka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i dorosłymi. Pedagog, wicedyrektor ZSO8 w Gdańsku, trener szkoleniowiec, trener kompetencji miękkich, doradca zawodowy w zakresie zarządzania talentami oraz Tutor nauczycieli. Certyfikowany Nauczyciel Przedsiębiorczości, wykładowca na WSB. Pomysłodawczyni i realizatorka projektu „Kreatywne piątki” – przestrzeni do rozwijania zainteresowań, pasji oraz dobrych praktyk z przedsiębiorczości i doradztwa zawodowego. Jej pasją jest praca z dziećmi, która utwierdza ją w przekonaniu że: „nie ma dzieci – są ludzie”, a wynikiem sukcesu jest współdziałanie oraz zaangażowanie ludzi. W każdym widzi i docenia jego wyjątkowość. Jest pełnym optymizmu wulkanem energii! W pracy najważniejszy dla niej jest wzajemny szacunek, zrozumienie oraz wolność wypowiadania się, doświadczania i odkrywania. W każdej trudnej sytuacji widzi wyzwanie, które daje  możliwość zdobywania nowych, cennych doświadczeń. Nigdy w życiu się nie „nudzi”.

Wierzy, że jeśli można o czymś marzyć, to można też tego dokonać.

Magda Drobnik

Psycholog, doradca zawodowy, pedagog specjalny, wykładowca. Od 18 lat związana z edukacją – wicedyrektorka i psycholożka w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdańsku. W swojej pracy koncentruje się na potrzebach uczniów, na ich emocjach. Stara się tworzyć bezpieczną przestrzeń, w której każdy uczeń jest ważny.

Motto, którym kieruje się w życiu i pracy: „Nie oczekuj, że Twoje dziecko będzie takie, jakim Ty chcesz, żeby było. Pomóż mu stać się sobą, a nie Tobą.” (Janusz Korczak)

Zaangażowanie

Prowadzący warsztat: Magdalena Buda i dr Agnieszka Tomasik, Kreatywna Pedagogika

Miejsce: Gdańsk, ul. Meissnera 9

Magdalena Buda

Nauczycielka, germanistka. Ilustratorka książek. Współautorka podręczników do nauki języka kaszubskiego. Liderka Gdańskiego Projektu Kreatywna Pedagogika. Prowadzi zajęcia kreatywności dla nauczycieli. Pracuje w ZSO8 w Gdańsku. Autorka programów edukacyjnych i szkoleń, zawsze aktywizujących i praktycznych. Propagatorka tutoringu i sieciowania, które zawsze wprowadza w życie. Oprócz nauczania języka obcego, ceni sobie pracę wychowawcy, gdzie przygotowuje godziny wychowawcze na prawie każdą okazję.

Prowadzi autorski blog edukacyjny Frau Buda (fraubuda.wordpress.com) oraz współtworzy blog Kreatywnej Pedagogiki (kreatywnapedagogika.wordpres.com).  Wykorzystuje myślenie wizualne na lekcjach z uczniami i w pracy z nauczycielami. Znana z tego, że ciągle coś wymyśla dla swoich uczniów, co więcej sama tworzy pomoce dydaktyczne, które są nie tylko praktyczne, ale też obowiązkowo pięknie zaprojektowane.

Agnieszka Tomasik

Doktor nauk humanistycznych, pedagog specjalny i polonistka, innowatorka, autorka wielu metod aktywizujących w pracy z uczniami wokół idei „Lekcja jako spotkanie”, ekspertka zmiany, specjalizująca się w nowoczesnych narzędziach w edukacji, budowaniu nowych relacji w szkole,  opartych na psychologii pozytywnej i tutoringu. Popularyzuje edukację prawną i równościową oraz idee konektywistyczne w zarządzaniu. Wykładowczyni Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku i Wyższej Szkoły Bankowej w Gdyni, dyrektorka Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdańsku, koordynatorka Kreatywnej Pedagogiki – gdańskiego projektu sieciowania nauczycieli.

Relacje

Prowadząca warsztat: Aleksandra Musielak, Educational Cha(lle)nge

Miejsce: Gdynia, ul. Spokojna 22

Podczas warsztatu poświęconego relacjom opowiem krótko o psychologii pozytywnej i o tym jaką rolę w dbaniu o nasz dobrostan odkrywają relacje zarówno te z innymi jak i z samym/samą sobą.

Podejmiemy próbę zdefiniowania dobry relacji – czym są i co nam dają, dlaczego są tak istotne w naszym życiu. Porozmawiamy o tym, jak zadbać o relacje w szkole, tak aby wzmacniały, dawały siłę i były jednym z elementów, które powodują, że w szkole wszyscy czują się dobrze: uczniowie i uczennice, rodzice i opiekunowie prawni oraz nauczyciele.

Nie ma dobrej szkoły bez dobrych relacji!

Aleksandra Musielak

Absolwentka psychologii i psychologii klinicznej. Pracuje w nurcie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach – Solution Focused Brief Therapy. Ukończyła intensywny trening Nonviolent Communication. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Wiceprezeska Stowarzyszenia Educational Cha(lle)nge. Wicedyrektorka w szkole podstawowej. Wykładowczyni w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku. Dogoterapeutka, przewodniczka Anora – psa-terapeuty rasy Labrador Retriver. Pomysłodawczyni Gdańskiego Forum Edukacyjnego, które przy udziale uczniów, rodziców, nauczycieli i ekspertów, w aktywnej współpracy z Wydziałem Rozwoju Społecznego Urzędu Miejskiego w Gdańsku i Kreatywną Pedagogiką, zmienia gdańską edukację. Prowadzi konsultacje psychologiczne dla dzieci, młodzieży i rodziców, warsztaty, wykłady, szkolenia.

Poczucie sensu

Prowadzące warsztat: Krystyna Kolwas i Urszula Duda, Niepubliczna Szkoła Podstawowa Montessori Latawiec

Miejsce: Sopot, ul. Obodrzyców 3

Krystyna Kolwas

Processed with VSCO with a6 preset

Nauczyciel, pedagog specjalny, specjalista terapii pedagogicznej, doradca życia rodzinnego. W 2017 roku założyła wraz z mężem Niepubliczną Szkołę Podstawową Montessori Latawiec, w której każdego dnia od sześciu lat uczy się czym jest prawdziwa edukacja i jak ją zmieniać, by była bliska człowiekowi. W 2019 roku jej wizja szkoły przyszłości została wyróżniona przez jury ogólnopolskiego konkursu organizowanego przez STO; „Szkoła 2030”. Znalazła się również w zaszczytnym gronie nominowanych do nagrody im. Ireny Sendler „Za naprawianie świata”, przyznawanej nauczycielom, którzy uczą i wychowują w duchu tolerancji i poszanowania dla innych i ze swoimi działaniami wychodzą poza standard szkolny. Poza obowiązkami zawodowymi szczęśliwa żona i potrójna mama.

Urszula Duda

Dyrektorka Niepublicznej Terapeutycznej Szkoły Podstawowej „Bajka” i Niepublicznej Terapeutycznej Szkoły Przysposabiającej Do Pracy „Prolog” w Suwałkach.

Nieustannie się uczy i pogłębia swoją wiedzę, aby jak najlepiej pełnić swoje obowiązki. Tym samym zaraża swoich pracowników organizując ciekawe szkolenia i warsztaty. W natłoku codziennych zajęć znajduje czas na działalność społeczną i wolontariacką. Laureatka nagrody „Społecznik Roku” Tygodnika Newsweek, Barwy Wolontariatu, Absolwentka Szkoły Liderów Polsko – Amerykańskiej Fundacji Wolności, SPLO, falicytatorka CEO. Stara się znajdować w drugim człowieku dobro i nikogo nie spisuje „na straty”. Potrafi rozmawiać na każdy temat. Chociaż kocha nosić szpilki, to się nie wywyższa. Nie wiadomo, gdzie znajduje czas na granie w teatrze, aktywne uprawianie sportu i czytanie. Ładuje akumulatory w dużym gronie rodziny.

Osiągnięcia

Prowadzące warsztat: Aleksandra Mońko i Marta Sadowska, Educational Cha(lle)nge

Miejsce: Sopot, ul. Obodrzyców 3

Podczas naszego warsztatu:

🍀 porozmawiamy krótko o idei psychologii pozytywnej, by mieć szerszy obraz tematu osiągnięć jako jednego z elementów dobrostanu

🍀 zastanowimy się, jak zdefiniować osiągnięcie w węższym i szerszym kontekście 

🍀 przyjrzymy się temu, jak sprzyjanie osiągnięciom może znaleźć swoje zastosowania w szkole w czasie zajęć i poza nimi przy wykorzystaniu dorobku psychologii pozytywnej

🍀 weźmiemy pod lupę język, jakim posługujemy się mówiąc o naszych zasobach i mocnych stronach

A przy tym tradycyjnie jesteśmy otwarte, by odpowiadać na Wasze pytania i wspólnie przyglądać się temu, z czym Wy przychodzicie 🙂

Aleksandra Mońko

Aleksandra Mońko – dyrektorka w Niepublicznej Szkole Podstawowej Montessori Latawiec w Sopocie i Gdyni oraz psycholożka z kilkuletnim doświadczeniem pracy w trójmiejskich szkołach (absolwentka psychologii na Uniwersytecie Gdańskim). Słuchaczka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty w Collegium Civitas. Prowadzi zajęcia ze studentami psychologii i pedagogiki w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku i Gdyni. W ludziach widzi zasoby, a nie braki (ukończyła kurs podstawowy Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, Kids’ Skills oraz Szkołę Animatorów Profilaktyki). Angażuje się w różne działania, łączy pomysły, ludzi, różnorodne metody oraz środki wyrazu, czego owocem jest Stowarzyszenie Educational Cha(lle)nge, którego jest współtwórczynią. Za jej sprawą w Trójmieście pojawił się międzynarodowy projekt społeczno-artystyczny Brave Kids, w którym pełni funkcję koordynatorki i instruktorki. W wolnych chwilach delektuje się różnymi smakami, zatapia w dźwiękach muzyki, praktykuje jogę, tańczy, tworzy i podróżuje.

Marta Sadowska

Marta Sadowska to psycholożka w Niepublicznej Szkole Podstawowej Montessori Latawiec w Sopocie, współzałożycielka Stowarzyszenia Educational Cha(lle)nge, nauczycielka w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku organizatorka licznych konferencji edukacyjnych i kilku wymian międzynarodowych, edukatorka, trenerka, współtwórczyni projektu „Self.ie” oraz przestrzeni internetowej „Szczęście i spółka”. Nieprzerwanie od 2011 zajmuje się wspieraniem ludzi w rozwoju i odkrywaniu ich zasobów. Miłośniczka podróży, włóczenia się po lesie, czytania książek i wegańskiego gotowania (a jeszcze bardziej jedzenia), a także kochająca opiekunka trzyletniej fretki Mufasy oraz dwóch kocich znajd – Czarnego i Rudego.

Zdrowie pozytywne

Prowadzące warsztat: Paulina Golińska i Magdalena Iwanowska, Fundacja Mózg na Fali

Miejsce: Gdynia, ul. Spokojna 22

Podczas naszego warsztatu:

  • porozmawiamy o idei psychologii pozytywnej jako nauce o szczęściu,
  • zastanowimy się, na czym polega zdrowy styl życia oraz jaka jest rola radzenia sobie ze stresem w zachowaniu dobrostanu,
  • zainspirujemy do poszukiwania równowagi w życiu przy zastosowaniu narzędzi radzenia sobie ze stresem.

Paulina Golińska

Psycholożka. Pracuje w Zakładzie Neuropsychologii Uniwersytetu Gdańskiego. Prowadzi badania dotyczące poznawczych mechanizmów choroby Parkinsona. Doświadczenie kliniczne zdobywała m.in. w Szpitalu Uniwersyteckim im. dr. Antoniego Jurasza w Bydgoszczy oraz na Oddziale Psychiatrycznym GCM w Bydgoszczy. Uważa, że neuropsychologia kliniczna, czyli praca z pacjentami jest bezpośrednio związaną z nauką, dlatego podobnie jak medycyna wymaga nieustannego śledzenia nowych odkryć oraz możliwości terapeutycznych. Jako prezeska Mózg na Fali zajmuje się projektami, których celem jest diagnoza i rehabilitacja neuropsychologiczna. Jej praca diagnostyczna jest superwizowana.
W czasie wolnym uwielbia czytać książki (zawsze w towarzystwie swojego królika), jeździć na łyżwach oraz grać w badmintona i chodzić po górach. Od czasu do czasu maluje akwarelą.

Magdalena Iwanowska

Psycholożka społeczna, edukatorka, społeczniczka. Pracuje w Zakładzie Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji na Uniwersytecie Gdańskim. Realizuje badania dotyczące wpływu mediów, w tym mediów społecznościowych, na dobrostan nastolatek i nastolatków. Prowadzi wykłady, warsztaty i szkolenia z obszaru psychologii w mediach i marketingu oraz pomaga innym rozwijać kompetencje społeczne. Od 15 lat jest związana z instytucjami, których celem jest wszechstronna, nieszablonowa i przyjazna edukacja dzieci i młodzieży. Współpracuje ze szkołą Mental Arts, a jako wiceprezeska Fundacji Mózg na Fali odpowiada za realizację projektów rozwijających możliwości intelektualne dzieci i młodzieży.
W wolnym czasie czyta reportaże i książki historyczne, biega, odwiedza muzyczne festiwale, a ostatnio odkrywa tajniki żeglarstwa.