Założenia projektu

Współczesna edukacja stawia przed nauczycielami coraz więcej wyzwań – od rosnących obowiązków formalno-administracyjnych, po konieczność adaptacji do dynamicznie zmieniających się warunków pracy. W tym kontekście zdrowie psychiczne odgrywa decydującą rolę w kształtowaniu jakości edukacji, a także wpływa na satysfakcję zawodową, efektywność pracy i ogólny dobrostan nauczycieli.

Badania mają na celu ocenę dobrostanu nauczycieli w kontekście samooceny posiadanych zasobów oraz identyfikację obszarów wymagających wsparcia (obszarów trudnych). Skupiają się na subiektywnym poczuciu dobrostanu u nauczycieli oraz specjalistów pracujących w szkołach i przedszkolach.

Kogo badamy

Nauczycieli i specjalistów pracujących w przedszkolu, szkole podstawowej i ponadpodstawowej.

Dlaczego warto włączyć się w badania

Zebrane dane będą istotnym wskaźnikiem kondycji polskich nauczycieli, stanowiącym materiał, którego nie można zignorować. Wyniki badań posłużą przygotowaniu rekomendacji na poziomie ogólnopolskim. Ich wyniki będę upowszechniane na konferencjach, spotkaniach czy forach. Zostaną opublikowane w formie ogólnodostępnego raportu.

Forma prowadzonych badań

Udział w badaniach jest nieodpłatny. Badania prowadzone są elektronicznie (generowany jest link do badania, który jest udostępniany zainteresowanym stronom). Badania są anonimowe. Nie są rejestrowane żadne identyfikatory uczestników badania, jak np. adres IP komputera czy adres poczty email.

Badania posiadają pozytywną opinię Komisji ds. Etyki Badań Naukowych przy Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Kontakt

Instytucje zainteresowane włączaniem się w badania  zapraszamy do kontaktu. Wszelkie pytania można kierować na adres: pdp@uj.edu.pl

Zespół badawczy

Pracownia Diagnoz Pedagogicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego

dr Barbara Ostafińska-Molik – kierownik projektu

dr Joanna Olszewska-Gniadek

dr Renata Pater

Barbara Moś

Szczęście w Szkole: inspiracje-badania-praktyki 

Prof. dr hab. Roman Leppert

dr Anna Hildebrandt-Mrozek

mgr Anna Przybyło

Strona projektu – tu: