Założenia projektu
Współczesna edukacja stawia przed nauczycielami coraz więcej wyzwań – od rosnących obowiązków formalno-administracyjnych, po konieczność adaptacji do dynamicznie zmieniających się warunków pracy. W tym kontekście zdrowie psychiczne odgrywa decydującą rolę w kształtowaniu jakości edukacji, a także wpływa na satysfakcję zawodową, efektywność pracy i ogólny dobrostan nauczycieli.
Badania mają na celu ocenę dobrostanu nauczycieli w kontekście samooceny posiadanych zasobów oraz identyfikację obszarów wymagających wsparcia (obszarów trudnych). Skupiają się na subiektywnym poczuciu dobrostanu u nauczycieli oraz specjalistów pracujących w szkołach i przedszkolach.
Kogo badamy
Nauczycieli i specjalistów pracujących w przedszkolu, szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
Dlaczego warto włączyć się w badania
Zebrane dane będą istotnym wskaźnikiem kondycji polskich nauczycieli, stanowiącym materiał, którego nie można zignorować. Wyniki badań posłużą przygotowaniu rekomendacji na poziomie ogólnopolskim. Ich wyniki będę upowszechniane na konferencjach, spotkaniach czy forach. Zostaną opublikowane w formie ogólnodostępnego raportu.
Forma prowadzonych badań
Udział w badaniach jest nieodpłatny. Badania prowadzone są elektronicznie (generowany jest link do badania, który jest udostępniany zainteresowanym stronom). Badania są anonimowe. Nie są rejestrowane żadne identyfikatory uczestników badania, jak np. adres IP komputera czy adres poczty email.
Badania posiadają pozytywną opinię Komisji ds. Etyki Badań Naukowych przy Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Kontakt
Instytucje zainteresowane włączaniem się w badania zapraszamy do kontaktu. Wszelkie pytania można kierować na adres: pdp@uj.edu.pl
Zespół badawczy
Pracownia Diagnoz Pedagogicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego
dr Barbara Ostafińska-Molik – kierownik projektu
dr Joanna Olszewska-Gniadek
dr Renata Pater
Barbara Moś
Szczęście w Szkole: inspiracje-badania-praktyki
Prof. dr hab. Roman Leppert
dr Anna Hildebrandt-Mrozek
mgr Anna Przybyło
Strona projektu – tu: